إفتح حسابك مع شركة XM  برعاية عرب اف اكس
إفتح حسابك مع تيكيمل

اليورو دولار و فرص الشراء و البيع ...... تحليل اسبوعى

xm    xm

الدعم ١.٢٨٠٠ اللي المفروض تعتبر نقطة دعم قوية على الشارت الأسبوعي السعر كسرها بسهولة الدولار أثبت فعلا قوته

xm    xm

اليورو دولار هبط امس بقوة بعد كسر الحد السفلى لمتوازى المستطيلات و كسر فيبوناتشى 61 ننتظر الان تاكيد

الكسر باغلاق اسبوعى تحت 61 فيبوناتشى و بعدها يمكن ان نشاهد مزيد من الهبوط انتظر اغلاق شمعة الغد

لتحديد الاتجاه اكثر و الاهداف

xm    xm

اليوم السعر نزل لتحت ١.٢٧٠٠ لكن دلوقتي بنتضول عند فيبو ١٠٠% لما نشوف السعر هيروح فين

xm    xm

ننتظر الاغلاق الاسبوعى لليورو دولار

xm    xm

من إفتتاح الأسبوع السعر شقه هيعمل تصحيح على شارت ٤ ساعات فيه همر لكن لسة لما نشوف إفتتاح السوق الأوروبي هيحصل فيه إيه

xm    xm

السعر فشل اليوم في كسر أقل سعر لهذا الأسبوع أكثر من مرة أعتقد إحنا على وش تصحيح

xm    xm

اليورو دولار اليوم كما نعلم انو يسير فى اتجاة هابط و نرى على الشارت قناة هابطة على ال4 ساعات ووصل السعر للحد السفلى للقناة 1.2500 و اغلاقات ايجابية من على طرف القناة

اتوقع التصحيح للزوج مرة اخر مستهدفا 1.2580 و بعدها 1.2620

xm    xm

فعلا السعر عامل تصحيح و وصل ل ١.٢٦٢٠ عند المقاومة لما نشوف هيعرف يكسرها و لا هيرجع تاني للهبوط

xm    xm

اليورو لا ينتظر اخبار هامة غدا الا خبر الدولار مساءا هو الذى قد يؤثر على اليورو هو خبر محضر اجتماع اللجنة الفيدرالية FOMC

اما فنيا الزوج يواجه ترند هابط على 4 ساعات ننتظر كسر الترند و الهابط و السحابة و الدخول شراء بهدف

23 فيبوناتشى عند 1.2850 ... البيع ايضا ممكن من 1.2690 بهدف 1.2640 و 1.2610 مع وضع استوب فوق السحابة

ب 10 نقاط و الله اعلم

xm    xm

السعر عامل تصحيح كويس لحد دلوقتي لما نشوف لو كسر ١.٢٧٢٥ أنا عن نفسي هدخل شراء إلى أهداف ١.٢٨٠٠

xm    xm

السعر عامل تصحيح كويس لحد دلوقتي لما نشوف لو كسر ١.٢٧٢٥ أنا عن نفسي هدخل شراء إلى أهداف ١.٢٨٠٠

معاك فى دا يا شريف خصوصا ان الزوج كسر الترند الهابط على 4 ساعات بقوة لكن خالينا نستنى اكتر لما يستقر فوق 1.2735 يعنى فوق السحابة و ندخل شراء باهداف الى 1.2830 و الله اعلم

xm    xm

السلام عليكم أنا طلعت من الصفقة بصراحة عند ١.٢٧٨٠ قبل الهبوط ده ربنا يستر اليورو شكله كدة فعلا في أزمة

عودة
أعلى